fredag den 30. august 2019

Fantastiske Fly


Af: Anders Nyberg
Forlag: Straarup&Co
Sideantal: 46
Originalsprog: Svensk

Bogen er et anmeldereksemplar fra forlaget. Alle meninger er mine egne.

Fantastiske Fly er en del af "Wow- vild viden"-serien der er faktabøger til børn og barnlige sjæle. Den fortæller flyets historie og beskriver alverdens flotte fly.
"Et kørekort til en flyvemaskine kaldes for et flycertifikatm og det fås i mange varianter. For eksempel et certifikat til svævefly, til et privatfly eller til et trafikfly. Når man har fået et certifikat, skal man flyve et vist antal timer hvert år. Og man skal regelmæssigt flyve med en flyvelærer." (citat side 17)
Hver gang du vender en side, er der en ny flytype med en lille fortælling til. Illustrationerne er klare og farverige og kvaliteten af papiret er tykt og lækkert.

Bogen vil helt sikkert være et hit for piger og drenge der er vilde med fly. Bogen egner sig til højtlæsning fra børn er helt små og måske blot kan overskue at høre om et enkelt fly eller to - og den vil helt sikkert være god som samtalestarter inden sengetid eller en læseværdig eftermiddag. Desuden vil den være god til de lidt ældre børn, der er over begynderstadiet i læsning.

Bogen er bestemt heller ikke kedelig for en voksen som mig. Jeg ved absolut meget lidt om fly  og har allerede lært den simple udgave af, hvordan fly egentligt virker og hvordan de er blevet udbredt gennem tiden.

En flot og gennemarbejdet billedebog for alle, der har lyst til at blive klogere på fly.

Bogen får 5/5 stjerner: *****

Bonusinfo: Jeg kan virkelig godt lide at flyve. Mange er bange for det, eller i hvert fald mindre glade, når de skal flyve. Jeg elsker at være i lufthavne og jeg synes det er fascinerende at flyve!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar