søndag den 30. september 2018

Før Bogforum 2018


Nu er der kun 4 uger til Bogforum 2018 - og jeg glæder mig. Endnu en gang er jeg så heldig, at det falder i min friweekend - og jeg har fået fri om fredagen. Luna og jeg har endda flottet os og booket et værelse på Bella Sky. Det ser så fancy ud, og da vi rent faktisk havde råd, og i år kommer helt fra Slagelse, besluttede vi, at det kunne være lækkert at bo lige ved siden af. Så er der ikke langt til et varmt bad og en blød seng, til den ømme krop, efter en lang dag. Og vi kan fylde os med lækker morgenmad inden vi skal ind og se på flere bøger, forfattere og andre inspirerende mennesker.

I år har vi knapt så mange ting at se og opleve som sidste år. Men det gør ikke noget, for så er der lidt mere tid til at gå rundt og bare mærke stemningen og se, om vi støder på folk vi kender. Der er dog nogle ting, vi rigtig gerne vil. Her er et uddrag.

Leonora Christina Skov i interview om Den, der lever stille (Fredag klokken 11)
Helle Helle i samtale med Diana Bach (Fredag klokken 13, DR Scenen)
Pernille L Stenby fortæller om Inkarnation (Fredag klokken 14, Ulven og Uglen)
Meet'n'Greet med Sarah Engell (Fredag klokken 15, Carlsen)

Anne Mette Hancock og Katrine Engberg i samtale (Lørdag klokken 10.15 i Bogcaféen)
Reception for Claus Lohman (Lørdag klokken 11.30, Forlaget Aronsen)
Gayle Forman om sin nye YA-roman (Lørdag klokken 12.15, Gyldendals Tranescene 1)
Ulrikke Falch og Sofie Frøysaa om Jenteloven (Lørdag klokken 13.30, Fag og Debatscenen)

Line Lybecker om sin tematiske trilogi om seksualitet og køn (Søndag klokken 12, i Lyttesalonen)
Asta-Maja Njor Boisen og Maise Njor om deres fælles bog (Søndag klokken 14, People's Press)
Sofie Linde om sin bog Fårking Gravid (Søndag klokken 15.05, Lindhardt og Ringhof)
Linda P om sin bog Transformer (Søndag klokken 15.30 på Lev Nu scenen)

Der er mange flere punkter på programmet. Også nogle der overlapper hinanden - men sådan er det hvert år. Og egentligt synes jeg, der er noget hyggeligt og sjovt over at skulle beslutte, hvad vi allerhelst vil. Nogle gange ændrer vi mening undervejs, andre gange er vi for trætte til noget som helst. Eller det sker, at vi opdager noget helt tredje, vi vil. Det er det, er er så fantastisk ved Bogforum. Udover bøgerne, menneskene, stemningen - der er ALTID noget nyt, noget man havde overset i programmet, eller noget man blev draget af.

I år har vi også råd til at købe flere bøger, end vi før har haft. Ikke at vi behøver - men friheden er rar. Så skal jeg ikke overveje hver eneste bog; om den ene nu er bedre/vigtigere/sjovere end den anden.

Derudover glæder jeg mig til diverse signeringer og at få hilst på alle jer, der læser med - hvis vi støder på hinanden. Og til at hilse på de forfattere jeg allerede kender, eller som jeg har læst noget af. Hvis jeg tør - for jeg bliver faktisk stadig starstruck. Hver eneste gang!

Ses vi på Bogforum?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar