torsdag den 7. september 2017

Dødt kød - dag 1


Af: Nick Clausen
Forlag: Facet
Sideantal: 124
Originalsprog: Dansk

Thomas, Dan og Jeanette skulle bare lige ud med reklamer, inden de havde andre planer. Men så bliver de fanget hos en ældre dame, der i hvert fald ikke er helt rask. Faktisk er hun død og levende på én gang. En Zombie!
"Jeanette givet et nyt støn af smerte. "Hvad fuck er det overhovedet, der er sket med hende?" "Hun er en zombie, for fanden," hører Thomas sig selv mumle." (citat side 8)
Dagen er ikke gået helt, som de 3 har planlagt. De er fanget i en kælder, og en zombie render rundt og leder efter dem. Jeanette har et sår der udvikler sig lidt for voldsomt til at været et knivstik. Og så er der lydene over den lem, de finder i loftet. Er der hjælp deroppe, eller er der andre zombier i nærheden?

Dødt kød starter lige på og hårdt. Noget, jeg rigtig godt kunne lide. Ikke så mange, lange forklaringer og introduktioner - bare direkte ind i zombieland. Noget jeg er sikker på, de unge, der læser bogen, også vil sætte pris på. Selvom det ofte er fedt med beskrivelser og forklaringer, kan det nogle gange tage så lang tid, at jeg næsten giver op på forhånd. Eller i hvert bliver rigtig utålmodig. Men ikke med denne fortælling.

Undervejs er sker der virkelig mange ting, men det er alligevel nemt at følge med. Der er forskellige twists, jeg ikke ønsker at spoile for dig som læser, men som jeg syntes tilførte fortællingen noget rigtig godt. Det satte lige følelserne og tankerne i gang. Ikke med de helt store udsving, men på en måde, så jeg lige måtte tænke over, hvad jeg selv ville have gjort i situationen.

Igen en god fortælling fra forfatteren, som jeg vil anbefale til de lidt yngre gyser/splatter/zombieinteresserede. Jeg havde helt sikkert selv nydt den som 10-12 årig.

Bogen får 4/5 stjener: ****.

Bonusinfo: Jeg vandt bogen ved at gætte hvilke klamme væsner, der var på forsiden!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar