mandag den 8. august 2016

Girl Online



Af: Zoe Sugg
Forlag: Gyldendal
Sideantal: 371
Originalsprog: Engelsk

Penny har det ikke altid nemt. Hun føler sig kikset og klodset og døjer med nogle anfald af intens panik der gør, at hun pludselig må forlade det, hun er i gang med. På nettet har hun dog et frirum. En anonym blog hvor hun fortæller om sit liv, sin daglige dag og sine tanker. Og hun har Elliot - den bedste ven, der bog i nabohuset.

"Uanset hvor meet jeg prøver, kan jeg ikke styre min krop. Mine håndflader er klamme, og mit hjerte hamrer løs. 'Ho ho ho!' råber julemanden ved indgangen, men nu lyder han ikke længere så munter. Han lyder truende. "Jeg er nødt til at gå," siger jeg lavmælt." (Citat side 18).
En tidligere veninde gør livet ekstrahårdt på Penny, da en video af et kikset fald bliver lagt på nettet.
Heldigvis tvinger det Penny til at få snakket om sine panikanfald. Og da hendes mor skal arrangere et bryllup i USA får hun et frirum, da hun rejser med. Noah bliver også et frirum - en næsten magisk fyr, der forstår hende på en måde, ingen andre har gjort. Men hvordan tackler man en jaloux bedste ven, panikanfald - og en forelskelse i en, der måske har løjet om, hvem han er?

Girl Online var en rigtig fin kærlighedshistorie. Det var også en historie som jeg kunne ikke genkendende til - panikanfaldene har jeg selv prøvet, og flere gange om ugen føler jeg mig kikset, klodset, distræt eller bare lidt smådum. En fin beskrivelse af både det, at være teenager men også hvordan det er, at leve med en kanpt så god tro på sig selv. Kærlighedsdelen var meget romantisk - næsten tangerende til det magiske. Hollywood-agtig, vil jeg næsten kalde det. Næææææsten lidt for meget af det gode, men så alligevel også rigtig tøsehyggelækkert.

Når nu bogen handler om, og på bagsiden som det første beskriver, at Penny har en hemmelig blog, synes jeg, der var for lidt blogindlæg med. Det er som om selve bloggerdelen af historien flader lidt i baggrunden til fordel for kærlighedshistorien. Hvilket ville være okay, hvis ikke det var fordi den jo netop hedder "Girl Online" og beskrivelsen fortæller så meget om den blog, Penny har.

Jeg giver hele stjerner her på bloggen. Men egentlig ville jeg helst give bogen 3,5 stjerner. Den får dog 0,5 mere, da jeg hyggede mig med at læse en så romantisk historie.

Bogen får 4/5 stjerner: ****.

Bonusinfo: Har 2'eren i serien, men er lige i gang med en anden bog, før jeg fortsætter denne fortælling.

Læs andre anmeldelser her
Leas Bogunivers
Sus' Bogblog
Karin Hald

Ingen kommentarer:

Send en kommentar