mandag den 24. juli 2017

Jul i juli - The Christmas Song Book Tag





Jeg er blevet tagget af Lunas Kaffekrog til at lave dette juletag. Det er godt nok juli. Men det er d. 24., og vejret er ikke ligefrem sommeragtigt. Og jeg elsker jul. Så hvorfor ikke lave et juletag?

Jeg tagger Louise og Sille fra This Fictional Life, Amalie fra Adventures of a Bookgeek og Elena fra Litteraturhuset


1. “You’re a Mean One Mr. Grinch”: Nævn en ondskabfuld karakter du ikke kan lade være med at elske.

Der er en hvis person, i Ravnenes Hvisken (etteren) jeg virkelig holdt af. Jeg vil simpelthen ikke sætte navn på, da det i dén grad er en spoiler, for dem, der endnu ikke har læst bogen. Men der er altså den her person, som jeg umiddelbart var kæmpe fan af, men som endte med at være ret så ond...

2. “All I Want for Christmas is You”: Hvilken bog håber du der ligger under juletræet?

I forlængelse af ovenstående, må jeg sige, at jeg virkelig ønsker mig Ravnenes Hvisken 2. Men ellers ønsker jeg mig en ny og flot udgave af alle Harry Potter bøgerne. Eller en masse klassikere, der kan stå og være flotte på bogreolen - og så jeg kan få læst dem!

3. “Rudolph the Red Nosed Reindeer”: Nævn en karakter som overlever store udfordringer og lærer at tro på sig selv.
Der er selvfølgelig Harry Potter. Men det er næsten for nem, ikke? I stedet tror jeg, jeg vil næven både Marie, Fie og Matthias fra Anika Eibes "Er du okay?"-serie. De skal alle igennem en masse udfordringer, for at kunne lære om sig selv og lære at tro på sig selv.

4. “Santa Claus is Coming to Town”: a) Hvilken karakter ville være på "uartig"-listen?
b) Hvilken karakter ville være på "artig"-listen?


Jeg får lyst til at vælge Draco Malfoy, som den uartige. Han var i hvert fald den første, jeg kom til at tænke på. Så kan man altid starte en debat om, hvorfor han er, som han. Men det må blive en anden god gang!

Det er straks sværere for mig, at finde på en artig person. Jeg har nu gennemgået en masse karakterer i hovedet, og det er alle nogen, der måske nok starter ud med at været artige, men udvikler sig gennem fortællingen. Måske ikke til det uartige, men bare til at bryde eller bøje reglerne lidt. Og det er jo noget, jeg godt kan lide at læse. I forlængelse af Harry Potter-temaet kan der nævne Hermione eller måske endda Neville.

5. “Frosty the Snowman”: Hvilken bog smelter dit hjerte?

Ej, kan mærke det er alt for lang tid siden, jeg har læst sådan en rigtig hjertesmelter. Luna har allerede valgt Anna og det franske kys, og det vil være for kedeligt at vælge det sammen. Men den ER bare så fin. Så er der selvfølgelig En flænge i himlen. Den er så fin, men knuser også lidt ens hjerte!

6. “Feliz Navidad”: Vælg en bog som foregår i et andet land, end der hvor du bor.

Hvad med en helt anden verden? Jeg er ret vild med Morika-trilogien, og det er ikke bare et andet land, men en anden verden!

7. “It’s the Most Wonderful Time of the Year”: Hvilken juleagtig bog, bruger du til at sprede julestemningen?

Jeg skal virkelig have læst A Christmas Carol (som Luna også nævner). Men ellers kan jeg anbefale Let it Snow af blandt andet John Green.

8. “Sleigh Ride”: Hvilken boglig karakter, ville du fejre julen sammen med? (Det behøver ikke at være på kærlighedsmåden)

Jeg tror, jeg ville vise Lucia, fra Sort Lucia af Sandra Schwartz, om at julen virkelig kan være magisk. Også selvom det er en svær tid. Hun trænger til at mærke juleglæden og se, hvor fantastisk jul kan være!

9. “Baby it’s Cold Outside”: Hvilken bog, som du ikke kunne lide, ville du sætte ild til, for at varme dig selv?

Puh den er svær. Jeg tror, jeg skal helt tilbage til folkeskolen for at finde en bog, jeg VIRKELIG ikke brød mig om. For det er længe siden jeg har læst noget, der var så dårligt, at jeg ligefrem ville sætte ild til dem. Jeg husker Dværgen fra Normandiet som utrooooolig lang og kedelig. en det er nok omkring 12-13 år siden, vi læste den!

10. “Do you hear what I hear”: Hvilken bog synes du alle bør læse?


Puh, der er mange. Spektrum-serien, hvis man er til gang i den, tidsrejser og sarkasme. Selvfølgelig Harry Potter - fordi, well. Harry Potter! Ellers an jeg klart anbefale Ravnenes Hvisken, Morika-trilogien, og nærmest alt John Green!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar