torsdag den 11. oktober 2018

10 ikke-bolige facts om mig


Der er ikke så mange indlæg på bloggen, der handler om andet end bøger. Hvilket selvfølgelig heller ikke er meningen da det er, surprise!, en bogblog. Jeg havde derfor lyst til at lave dette indlæge, så I måske fik en lille idé om, hvem jeg er. Derfor kommer her 10 facts om mig, der ikke har noget med bøger at gøre.

Jeg kalder Søborg for min "hjemby." Jeg flyttede dertil som 6 årig og boede der, til jeg var næsten 17. Jeg gik i folkeskole der, og føler, det er der, jeg "voksede op". Før det boede jeg på Amager, og efterfølgende er jeg flyttet en del rundt.

Luna siger, jeg er et mega rodehoved - hvilket måske er rigtig nok. Jeg har det med at "bygge rede" omkring mig - en kop kaffe, en bog, et blad, en trøje, min telefon. Det samler sig ligesom omkring mig. På en måde føles det trygt. Luna beder mig tit huske at sætte mine sko ind i skabet, lægge min trøje på plads, eller generelt bare rydde op.

Jeg starter tit kreative projekter, jeg ikke færdiggør. Primært fordi jeg bliver sur og ked af, det ikke er blevet, som jeg havde forestillet mig. Hvilket sker 9/10 gange, da jeg ikke er specielt god til den slags. Så jeg ender med at tude eller vrisse og smide det ud. Lige nu er jeg dog i gang med at lære mig selv at hækle, hvilket går overraskende godt!

På trods af, jeg faktisk ikke har anmeldt så mange krimier, er jeg rigtig vild med genren. Også indenfor tv-serier og podcast. Især true crime er jeg vild med. Jeg lytter til rigtig mange podcast om emnet, og kan især anbefale den (relativt nye) danske true crime podcast Mørkeland eller den amerikanske Seriial (der er kommet en ny sæson).

Jeg laver en rigtig god omgang boller i karry - på en alternativ måde. Altså, nu spiser vi ikke længere kød og jeg har ikke fundet et erstatningsprodukt der kan gøre det ud for bollerne, men da vi spiste kød, var jeg ret god til den ret. Jeg laver ikke en klassisk opbagt karrysovs, men koger derimod gulerødder, løg, æble, lidt kartoffel, hvidløg, bouillon og karry til det er mørt og blender det - og det smager virkelig godt!

Jeg elsker chokolade. Der er en grund til, jeg godt kunne tabe en del kilo - og en af dem er klart chokolade. Også andre søde sager (jeg er muligvis lidt for glad for ting, der indeholder sukker), men mest chokolade. Ja, også den billige slags, den tyske slags, den vamle slags - gerne hvid eller mælk. Til nøds mørk chokolade, men altså - der er slet ikke nok sukker i jo!

Jeg har ikke den store indretningssans og er virkelig glad for, Luna gider gøre den slags herhjemme.  havde jeg boet alene, havde det set langt mere rodet og ugennemtænkt ud. Jeg har svært ved at forestille mig, hvordan ting vil se ud sammen eller se, hvad der passer godt til hinanden. Faktisk har lidt en regel om, at ting skal godkendes af Luna, før jeg køber noget til hjemmet. Og det er helt cool med mig!

Jeg ved ikke, om jeg vil have børn. Altså, jeg kan virkelig godt lide børn. Og jeg har aldrig tænkt på mig selv som en, der ikke skulle have børn. Men som mit (og Lunas) liv er lige nu, kan jeg ikke se det passe ind. Alt det, man skal gå på kompromis med og være villig til, er ikke noget, jeg for nuværende har lyst til. Jeg har ikke afskrevet børn, men jeg har heller ikke en længsel efter at få nogen lige nu.

På en eller anden magisk måde ophæver jeg virkningen af salt. Nej, det kan ikke lade sig gøre, det er jeg klar over. Men jeg kan salte maden virkelig godt - og den smager ikke af en skid. Heller ikke selv om der er andre krydderier i. Luna er ret glad for salt, mere end jeg er, og derfor er hun måske ikke den bedste målestok i forhold til, om jeg salter maden nok. Hun er bare ikke den eneste, der altid salter den mad, jeg har lavet. Det er et mysterium, hvordan jeg bare ikke kan salte maden.

Jeg elsker at sove. Og jeg kan virkelig sove meget - og nærmest altid. Ikke kun fordi jeg er i søvnunderskud, bare sådan... fordi. Jeg kan sådan set godt komme op om morgenen (møder klokken 7 på dagvagter, så det er heldigt!), men kan bare altid tage en lur. Også på et par timer. Også på dage, hvor jeg har sovet 9 timer i streg. Der er få ting, der er så rart, som en god lur!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar